tisdag 3 december 2013

Marskrisp

Ett lättgjort julgodis där man smälter Mars och smör och sedan blandar det med rice krispies. Receptet fanns på flera bloggar förra året och hyllades som det årets julgodis. Jag trodde att det färdiga godiset skulle smaka som Mars fast med kripsiga bitar i. Krispigt blir det men jag hade inte kunnat gissa att de innehöll Mars om jag blivit bjuden på godiset! Jag skulle mer beskriva det som en väldigt mild smak av kola fast med en mjukare konsistens. Lite mesig i smaken tycker jag! Det blir inte en julgodisfavorit hos mig, men vem vet... kanske blir de det för dig? :-)


Marskrisp
30 st

4 Mars bars 
90 g smör
50 g rice krispies

Dela Marschokladen i mindre bitar, smält på svag värme i en kastrull tillsammans med smöret. Rör om tills det blir en slät smet. Dra kastrullen från värmen och rör ner rice krispies.

Klicka ut små högar på ett bakplåtspapper (ca 30 st) och låt dom stelna.

Förvaras i kyl.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar