söndag 27 november 2011

Årets nya pepparkaksformar

Efter ett fullspäckat november med en snittarbetstid på 55 timmar per vecka så har det inte varit mycket tid över till varken matlagning, bakning eller bloggande. Jag trivs jättebra med jobbet och tycker det är riktigt roligt nu, men visst ser jag fram emot ett lugnare tempo i december med mer tid i köket och hemmet! :-)

Jag provbakade några pepparkakor idag med de pepparskaksformar jag köpt under året. Degen köpte jag i affären men jag var inte riktigt nöjd med smaken så nästa gång blir det egen deg igen.

Har äntligen fått tag på en jultomte! En skiftnyckel och hammare (ifall systersonen kommer på bakbesök), en cowboy och en cowgirl, en snöstjärna och ett set med fem fina formar från Anders Petter.

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Det är ju såå roligt med peppakasformar. Man kan göra så roliga kakor även utanför julen hihi!
    Kramkram

    SvaraRadera
  2. Ja, jag håller med att egen pepparkaksdeg är godast! Vilka söta figurer du gjort :)

    Passar även på att tipsa om tävlingen på Foodelicious.se just nu där man kan vinna presentkort på Kökshem.se!

    SvaraRadera