söndag 16 oktober 2011

Halloumisallad med granatäpple

Granatäpple har jag smakat men aldrig köpt och använt i någon rätt själv tidigare. Härromdagen hade de produktplacerat de här på ett noga utvalt ställe i matbutiken, innan jag hann tänka alltför mycket slank det med ett stycke granatäpple i shoppingkorgen. Jag visste inte riktigt vad jag skulle ha det till, min tanke var att "en förrätt hade varit trevligt till helgen". Efter en snabbsurfning på datorn dök det här receptet upp det! Lätt, enkelt och trevligt. :-)

Halloumisallad med granatäpple
2 pers
100 g halloumiost
2 nävar ruccolasallad
1 avokado
1 granatäpple

Dressing
1 tsk söt senap
3 msk olivolja
lite pressad citron/lime
salt och peppar


Skiva halloumiosten i 1/2-1 cm tjocka skivor, stek i olivolja i en teflonpanna tills de får färg. Lägg en liten näve ruccola på en tallrik, fördela skivad avokado på salladen. Lägg tre skivor stekt halloumi ovanpå, strö över granatäpplekärnor och ringla över dressingen.

1 kommentar:

  1. Åh jag fullkomligen älskar halloumi, äter det i tid och otid tycker jag :) Gott med granatäpple till!

    SvaraRadera