måndag 11 juli 2011

Kotlett med BBQ-potatis

Lördagsgrillningen är så klassisk att inget recept behövs :-) Vi gjorde spett med salsicca och haloumiost som vi sedan åt medan vi väntade på att potatisen skulle bli klar. Till det åt vi coleslaw med sting som jag gjorde dagen innan till de grillade hamburgarna. BBQ-potatisen köper jag på Coop och låter den gå 10 minuter längre i ugnen än vad som står på förpackningen för att få dom extra krispiga.


Kotlett med BBQ-potatis
4 fläskkotletter (kryddade med American BBQ spice chili and smoke)
BBQ-potatis
Coleslaw
Bearnaisesås
Sallad (isbergssallad, gurka, körsbärstomater, majs, salladslök, fetaost)
BBQ-sås (O'learys)
Salsiccia (korv kryddad med timjan, persilja och vitlök)
Haloumiost


1 kommentar:

  1. Hejsan, jag hittade dig av en slump och glad att jag trillade in har eftersom jag ser du har en massa gottigt har:)) Det ser sa gott ut med kotletten och BBQ potatisen sa det vattnas i munnen:))Ska fortsatta att titta runt har inne pa dina goda recept:)
    MVH,
    Nena

    SvaraRadera