lördag 16 april 2011

Köpelördag


Ännu en lördag som går mot sitt slut och ännu en gång sitter jag här och undrar vart dagen tog vägen! ;-) Dagens plan var att vi äntligen skulle tejpa fast heltäckningsmattan på ovanvåningen men nä, det blev visst inget med det... istället åkte vi in till stan och shoppade en ny grill! :) Vi köpte en Webergrill när vi flyttade till huset för ett par år sedan men den saknade termometer i locket så det var en sådan grill som inhandlades idag. Nu återstår det bara att se om jag kommer att nyttja grillen och framförallt grilla på sådant sätt att termometern kommer till sin rätta den här säsongen! :) Har varit ganska dålig på att testa att grilla olika sorters kött och annat gott hittills.. ;-) Väl hemma så fixade jag till några croissanter med hjälp av en köpt färdigkavlad deg. Jag bredde på nutella på hälften av dom innan jag rullade ihop och gräddade dessa i ugnen i 15 minuter. Efter dessa kraftansträngningar så fick kvällens middag bli köpepizza från Pizzeria Italia. De har halvgräddade pizzor som man kan hittar i kyldisken på ICA. Riktigt goda och perfekt när man har en bit (1,5 mil) att köra från stan! ;-) Den här heter Kalmar FF och består av tomatbotten, tacokyckling, paprika och vitlöksost.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar