torsdag 6 januari 2011

2011 års planer

Då var 2011 igångsparkat och jag hoppas att det kommer hända mycket roliga saker i år!

  • Efter ett halvårs stiltje tänkte vi nu ta tag i huset igen och satsa på att göra klart vår ovanvåning och måla om ett par rum på nedanvåningen. Vi ska även göra klart markarbetet ute till våren/sommaren (stenen är klar, men delar av gräsmattan ska sås om och växter ska planteras), nya trappor till altanen behöver snickras ihop, kanske kan vi t.o.m hinna fixa till trädgårdslandet?
  • Förutom husprojekten så är 2011 året då jag fyller 30 år, hur det ska firas vet jag inte än men det börjar bli hög tid att tänka ut det eftersom det bara är 6 veckor kvar nu!
  • Jobbmässigt så kommer jag vara med i ett utbildningsprojekt hela året vilket för min del innebär nya arbetsuppgifter och många resdagar. Ska bli roligt och spännande med något nytt!
  • Privat har vi ingen resa inplanerad men jag hoppas att det kan bli under året :-)
  • När det gäller mat- och baklivet så ska jag försöka variera vardagsmaten mer och testa en del av alla nya recept jag har liggandes i byrålådan. Jag har även en hel del kok- och bakböcker som förtjänar en bättre behandling än att enbart vara hyllvärmare. ;-) Grillen och glassmaskinen är de prylar jag hoppas kommer bli betydligt mer använda i år!

2 kommentarer:

  1. Det låter som väldigt bra mål. :-) Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Det låter som bra planer inför 2011! Den där glassmaskinen lär nog gå varm! (Eller kall, höhöhö ;-) Jag fyller också 30 i år, men det är först i oktober, så jag har gott om tid på mig att planera, för i nuläget har jag ingen aning om hur jag vill fira, om vi ska ha fest eller åka på någon liten weekendresa. Hoppas i alla fall att din födelsedag blir toppen, och grattis i förskott! :-)

    SvaraRadera