tisdag 21 september 2010

Tarragona pistagenötter och mandel

Typiskt! Egentligen borde jag jublat när jag kom hem från jobbet och hittade ett brev från Cloetta med tre Tarragonachoklad i. Men med den kommande USA-resan i bakhuvudet och det faktum att jag borde göra mig av med några trivselkilon innan vi reser så blev detta ännu en frestelse som jag ska försöka motstå. Till råga på allt så blev tisdagsträningen inställd eftersom ledaren var sjuk. Och det bjöds på smörgåstårta på jobbet idag. Jag tog 2 bitar.


Jag är inte så duktig på det där med att motså frestelser. Och eftersom dagen ändå inte gått i hälsans tecken så kunde väl inte en liten bit av den nya Tarragonan med pistagenötter och mandel göra så stor skillnad!? ;-) Det är en ganska tunn chokladkaka så jag fick provsmaka 3 bitar när jag ändå var igång. Kan inte säga att jag tyckte att smaken av pistagenötter var särskilt tydlig men mandeln däremot kändes desto mer.


De andra två vet jag är goda (hela hasselnötter resp. hackad mandel) så de får ligga i godislådan tills vi kommer hem från USA. Skillnaden med de här två är att de är något större chokaldkakor vilket jag gillar. Och ja... jag har en godislåda. Valde den största lådan i hela köket till detta ändamål! Påfyllning och presenter till denna mottages tacksamt så visst jublade jag lite när jag fick brevet från Cloetta. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar