söndag 14 februari 2010

Kall Jordgubbsdrink

Man skulle kunna tro att jag har fastnat i ett jordgubbsstim - men jag tänkte bara visa denna också! :). En kall jordgubbsdrink som påminner om milkshake fast den gjord på kesella istället för glass. Jag smaksätter med både florsocker och vaniljsocker så jag vågar inte riktigt kalla det för en hälsodrink. :) Men gott är det!


Kall Jordgubbsdrink
2 glas

5 dl frysta jordgubbar
250 g Kesella lätt, 1%
1/2 dl vatten
2 msk florsocker
2 tsk vaniljsocker

Tina jordgubbarna 1 minut i mikron (de brukar vara lite väl hårda för att kunna mixa direkt från frysen). Mixa jordgubbar och kesella till en slät smet. Späd med vatten och smaka av med florsocker och vaniljsocker.

4 kommentarer:

  1. Perfekt med jordgubbsmania på Alla hjärtans dag, såklart! :)

    Om du vill kunna kalla det för hälsodrink så är det nog lätt ordnat, vaniljstång och agave istället frö sockret och saken är biff! :)

    SvaraRadera
  2. Och hur skall man kunna sluta tänka på jordgubbar efter att ha sett den där drinken då?! ;-)

    SvaraRadera
  3. Den drinken såg ju inte alls otäck ut.
    Ser helt enkelt jättegod ut och lätt att göra.
    Den ska jag prova nån gång. :-)

    SvaraRadera