torsdag 28 januari 2010

Barnens Chokladbollar

Detta recept använde vi oss alltid av när vi var barn och gjorde chokladbollar. Idag när jag hade min hjälpreda i köket rotade jag fram receptet och lät henne baka en omgång. Snäll som hon är så gjorde hon några minichokladbollar också till lillasyster som varit sjuk ett tag och behövde muntras upp!


Barnens chokladbollar

100 g smör
3/4 dl socker
2,5 dl havregryn
1 msk vaniljsocker
2 msk kakao

Arbeta ihop rumsvarmt smör med socker, havregryn, vaniljsocker och kakao. Rulla i kokos, pärlsocker, strössel eller låt de vara som de är. Förvara i kyl.

4 kommentarer:

  1. Mmmm, va gott. Har du testat att ta i lite apelsinjuice, det blir faktiskt jättegott!

    SvaraRadera
  2. det är inte så gott fast det är gott

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar blog du har. Hittade den idag. Den väcker en nyfikenhet om matlagning som inte jag har men vill ha.

    Lagar du allt som du har bilder på?

    SvaraRadera
  4. Tack, vad roligt att du har hittat hit Changes! Ja, allt som är fotograferat har jag gjort. :)

    SvaraRadera